Зелен чай

 

Зеления чай съдържа четири пъти повече витамин С от портокалите, като активността на последния е усилена от наличието и на един друг витамин – Р, по чието съдържание зеленият чай няма конкуренция.
Влиянието на витамин Р е насочено към укрепване стените на капилярите, намаляване на тяхната крехкост и разрушаването им, особено при по-възрастните хора.
Зеленият чай има изключително благоприятно действие върху човешкия организъм.
Зеленият чай подпомага изхвърлянето на тежките метали от човешкото тяло – едно безценно свойство, от което можем да се възползваме в съвременната замърсена среда на живот. Той се препоръчва и на пушачите, тъй като спомага за постепенното изхвърляне от организма на натрупаните при тютюнопушенето вредни вещества.
Редовното пиене на зелен чай, разбира се, съчетано с намерението и усилията ви да водите хармоничен живот, ще доведе до по-рядко боледуване, пък кой знае – може дори да удължи живота ви.

Какво е оптималното количество, което можем да консумираме без да прекалим?
Зависи кого ще слушате. Той е неизменна част от азиатската култура .
Китайците практикуващи хомеопатия препоръчват 10 чашки дневно. За такова количество се говори и при профилактиката на раковите заболявания. Други медицински проучвания съветват дневната доза да е 2-3 чашки. Трети приемат една усреднена стойност – дневното количество зелен чай, подходящо за повечето хора е 4-5 чашки. В Англия също е на голяма почит и заема достойно място в традиционния следобеден ритуал за пиене на чай.

Ако искате правилно да приготвите напитката и тя наистина да прояви чудодейните си качества, никога не заливайте чая с вряща вода. Високата температура първо ще унищожи витамините и второ ще влоши вкуса на чая. Оставете кипящата вода да престои 5-6 минути, за да се охлади до около 60 градуса, и тогава залейте чая. И ако искате максимално да усетите неговото полезно действие – забравете за захарта и млякото.

Зеленият чай е познат на човечеството от хиляди години.
Той се приготвя от листата на вечно зелен храст, от който се приготвя и черния чай.

Черният чай минава по-специфична преработка и затова е по-силен и не се харесва на всеки.
Има благоприятно влияние върху метаболизма. Пречиства организма и засилва перисталтиката. Стимулира произвеждането на хормона норадреналин, който помага за бързото изгаряне на калории. Зеленият чай е един от най-благоприятните видове чай за отслабване, защото не влияе значително на кръвното налягане и няма изкуствено действие. Действието му е меко и ако нямате проблеми, няма да усетите значително влияние върху метаболизма си.
Published in: on 16/09/2009 at 13:01  Leave a Comment  

The URI to TrackBack this entry is: https://domigradina.wordpress.com/2009/09/16/%d0%b7%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%bd-%d1%87%d0%b0%d0%b9/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: